//
Card image cap

۲۱_سایت_برتر_در_زمینه_تبدیل_متن_به_تصویر_با_استفاده_از_هوش_مصنوعی

در حال حاضر  بیشتر کسب‌وکارهای مختلف در سراسر جهان از هوش مصنوعی برای بهبود کار خود استفاده می‌کنند. به همین دلیل تعجبی ندارد که تبدیل متن به عکس با هوش مصنوعی یکی از پرطرفدارترین موضوعات موردبحث در بین کاربران باشد. ابزارهای مختلف تبدیل متن به تصویر، کم نیستند و برای الهام گرفتن در پروژه‌های خلاقانه، تجسم بخشیدن به ایده‌ها، کاوش در مفاهیم مختلف یا صرفا به منظور سرگرمی به کار می‌روند . در این مقاله از مجله فرادرس چندین سایت هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس را بررسی می‌کنیم و آن‌ها را در فهرستی به صورت یکجا کنار هم قرار می‌دهیم. به این شکل می‌توانید با یکی دیگر از کاربردهای هوش مصنوعی آشنا شوید و به راحتی از آن استفاده کنید.

هوش مصنوعی  هوش مصنوعی عکس و تبدیل متن به عکس چگونه کار می‌کند؟
ابزارهایی که در این زمینه فعال هستند، از الگوریتم‌های یادگیری عمیق استفاده می‌کنند تا کلمات را به قالب تصویر نمایش دهند. این الگوریتم‌ها با مجموعه بزرگی از تصاویر مختلف و متون متناظر آن‌ها آموزش دیده‌اند تا برای انجام این کار آماده باشند.
این سایت‌ها امکان تولید تصاویر مختلف از مناظر، حیوانات، اشیا، شخصیت‌ها، مدل‌های سه‌بعدی و هرچیز دیگری که به نظرتان برسد را دارند و برخی از آن‌ها چند قابلیت مختلف برای ویرایش تصاویر را نیز ارائه می‌دهند. در ادامه توضیحات بیشتری درباره این ابزارها می‌بینیم.

 

۱.هوش مصنوعی تصویر Firefly فتوشاپ

هوش مصنوعی فتوشاپ که توسط Adobe توسعه پیدا کرده، در حال حاضر به نام Firefly به صورت آزمایشی روی مرورگر قابل استفاده است. این ابزار علاوه بر امکان تولید عکس بر اساس درخواست متنی، می‌تواند افکت‌های مختلف را نیز تنها از روی چند کلمه و جمله تولید کند.

البته ممکن است نتایج Firefly به عنوان یک ربات تولید عکس از روی متن، چندان دقیق و عالی نباشند. البته این ابزار در برخی موارد حتی قابلیت شکست دادن بهترین ربات‌های هوش مصنوعی را دارد اما در شرایط دیگر ممکن است چندان عالی عمل نکند، به این دلیل که هنوز به طور کلی به اتمام نرسیده و همچنان نیاز به پیشرفت دارد.

آدرس سایت ادوبی برای مشاهده هوش مصنوعی Firefly (+)
به علاوه ادوبی این هوش مصنوعی را با برنامه محبوب فتوشاپ ترکیب کرده و توانسته به سطح بالاتری از هوش مصنوعی تولید عکس دست پیدا کند.

قابلیت‌های کلیدی Firefly:

  • قابلیت تبدیل متن به عکس
  • قابلیت پر کردن خودکار بخش‌های مختلف عکس
  • امکان تولید افکت از روی متن
  • ترکیب شدن با برنامه فتوشاپ

تجربه کار با هوش مصنوعی Firefly
برای شروع کار با این ابزار باید یک حساب کاربری ادوبی داشته باشید. پس از ساخت حساب، بقیه مراحل بسیار ساده هستند. درخواست خود را می‌نویسید و در کمترین زمان، نتیجه نهایی را دریافت می‌کنید. این ربات بر خلاف سایر ابزارهای مشابه، زبان فارسی را تا حد مناسبی درک کرده و تصاویر تقریبا دقیقی ارائه می‌کند.

Firefly علاوه بر سرعت بالا در تولید تصاویر، خلاقیت بالایی نیز دارد. همان‌طور که می‌بینید، ایده این ابزار از تولید یک «گل آبی در حال فیلم‌برداری از خود»، چندان بد نیست. در تولید عکس‌های ساده‌تر مانند «تصویر یک مرد آسیایی» نیز به خوبی عمل می‌کند.

هوش مصنوعی عکس

۲. سایت هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس Fotor
فوتور برای طراحان و گرافیست‌ها نامی آشنا محسوب می‌شود و سال‌ها است خدماتی را در این زمینه ارائه می‌دهد. تبدیل متن به عکس با هوش مصنوعی در این سایت، روند بسیار ساده‌ای دارد، کافی است متن موردنظر را در کادری که به محض ورود به سایت نشان داده می‌شود، تایپ کرده و سپس روی دکمه «Generate» کلیک کنید. در نهایت پس از چند ثانیه تصویر نهایی آماده است.

شما می‌توانید تا «۳» عکس را به طور کاملا رایگان در این سایت تولید کنید. همچنین قبل از انجام هرکاری، لازم است ابتدا یک حساب کاربری بسازید. فوتور با زبان فارسی نیز به خوبی کار می‌کند. این ابزار در تولید تصاویر طبیعی چهره، شخصیت‌های سه‌بعدی، شخصیت‌های انیمه، نقاشی، تصاویر پس‌زمینه و هنر دیجیتال در هر زمینه‌ای به کار می‌رود.

آدرس سایت Fotor
قابلیت‌های مهم سایت Fotor:

ارائه دو مدل مکالمه تصویری: مدل تبدیل متن به عکس و مدل تبدیل عکس به متن
حالت تولید تصویر سریع
ارائه «۹» سبک مکالمه‌ای متفاوت
تجربه کار با هوش مصنوعی Fotor
برای کار با این هوش مصنوعی، از زبان فارسی و انگلیسی کمک گرفتیم‌. نتیجه عکس‌های تولید شده با این دو زبان، تفاوت چندانی با هم نداشت. از طرفی، با دو روش متفاوت درخواست تولید عکس را ارائه دادیم.

در ابتدا از این ابزار خواستیم تصویری خلاقانه از یک «گل شش برگ که در حال فیلم‌برداری از خود است» برای ما تولید کند. نتیجه این درخواست چندان مطابق متن موردنظر نبود و این‌طور به‌نظر می‌رسد که فوتور هنوز در تولید تصاویر خلاقانه چندان قوی نیست. با این حال در درخواست بعدی، تصویری از یک «مرد آسیایی با چشمان قهوه‌ای، پوست گندمی و لبخندی ملیح» را خواستیم و این‌بار نتیجه، بسیار بهتر بود.

۳. تبدیل متن به عکس با هوش مصنوعی NightCafe
NightCafe یکی از سایت های هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس محبوب در بین کاربران است. این ابزار نسبت به سایر سایت‌ها، بر روی الگوریتم‌های بیشتری آموزش دیده و دو مدل مکالمه‌ای تبدیل متن به تصویر و تغییر سبک را ارائه می‌دهد.

آدرس سایت NightCafe (+)
تغییر سبک یکی از قابلیت‌های این سایت است که تصاویر شما را به یکی از سبک‌های مشهور نقاشی تبدیل می‌کند. این ابزار با سیستمی مبتنی بر اعتبار، پیش می‌رود و هرچه اعتبار بیشتری داشته باشید، تصاویر بیشتری نیز می‌توانید در آن تولید کنید. برای دریافت اعتبار نیز یا باید در افزایش جامعه و کاربران این سایت مشارکت داشته باشید یا از پول استفاده کنید.

قابلیت‌های مهم سایت NightCafe:

  • سادگی استفاده
  • روند تولید عکس سریع
  • تولید ۵ عکس رایگان در طول روز
  • ارائه سبک‌های هنری مختلف
  • توانایی تولید تصاویر بسیار واضح برای چاپ
  • تجربه کار با سایت هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس Night Cafe


این ربات نمی‌تواند به خوبی زبان فارسی را درک کند. در آزمایشات انجام شده نیز در هر دو درخواست، با استفاده از زبان انگلیسی، نتایج دقیق‌تری را ارائه کرد. از این ابزار خواستیم تصویری خلاقانه از یک «گل آبی در حال فیلم‌برداری از خود» و عکسی از یک «مرد آسیایی» تولید کند. نتایج را می‌توانید در نمونه زیر ببیند.

همان‌طور که مشخص است، Night Cafe نیز در تولید تصاویر خلاقانه چندان دقیق نیست اما عکس چهره مرد را به خوبی تولید کرده و نمایش می‌دهد.

۴. هوش مصنوعی Dream ساخته WOMBO
این ابزار که توسط استارتاپ WOMBO خلق شده، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبدیل متن به عکس با هوش مصنوعی در هر زمینه و با هر درخواستی است. برای خلق عکس در این سایت، درخواست خود را در کادر مربوطه بنویسید، سبک موردنظر را انتخاب کنید و دکمه Create را بزنید.

آدرس سایت Dream (+)
یکی از بهترین قابلیت‌های تبدیل متن به عکس با هوش مصنوعی Dream این است که می‌توانید تصویری را به عنوان منبع، روی سایت بارگذاری کنید تا هوش مصنوعی، نسبت به آن عکس جدید را برای شما تولید کند.

قابلیت‌های مهم ابزار Dream:

  • سادگی استفاده
  • ارائه سبک‌های هنری مختلف
  • تولید عکس رایگان به صورت بی‌نهایت
  • امکان فروش تصاویر به عنوان «NFT»


۵. معرفی سایت Dall-E 2
«Dall-E 2» توسط «Open AI» که «GPT-3» و چت جی‌پی‌تی را نیز تولید کرده، ارائه شده است. به همین دلیل، پیشرفته‌ترین ربات تبدیل متن به عکس با هوش مصنوعی محسوب می‌شود.

آدس سایت Dall-E 2 (+)
روند کار با این ابزار نیز مانند موارد مشابه دیگر، ساده است. درخواست خود را بنویسید و دکمه مربوطه را بزنید تا مجموعه‌ای از تصاویر منطبق تولید شوند.

یکی از ویژگی‌های Dall-E 2، قابلیت «Paintbrush» است که امکان افزودن جزئیاتی مانند سایه، سایه روشن، رنگ، بافت و موارد مشابه به تصویر را ارائه می‌دهد.

قابلیت‌های مهم ابزار Dall-E 2:

تولید چندین تصویر مختلف در هر دقیقه
کیفیت و دقت بسیار عالی تصاویر تولیدی
توانایی ادیت عکس با هوش مصنوعی
این ربات نیز با سیستم اعتباری کار می‌کند و برای کسب این اعتبار باید هزینه کنید.

 

۶. سایت هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس Midjourney
Midjourney یکی دیگر از ابزارهای تولید عکس از متن است که تصاویری بسیار دقیق را در کمترین زمان تولید می‌کند. بسیاری از هنرمندانی که برای آثار خود نیاز به الهام گرفتن دارند، از این سایت استفاده می‌کنند.

نقاشی «Théâtre d'Opéra Spatial» که با استفاده از هوش مصنوعی Midjourney تولید شده، جایزه اول یک مسابقه هنرهای زیبا را در آمریکا دریافت کرده و ۲۰ هنرمند دیگر را شکست داده است.

آدرس سایت Midjourney (+)
در حال حاضر، Midjourney به عنوان بخشی از دیسکورد کار می‌کند و برای استفاده از آن باید حساب کاربری این برنامه را داشته باشید. به علاوه، تبدیل متن به عکس با هوش مصنوعی این ابزار، بدون پرداخت هزینه ممکن نیست.

  • قابلیت‌های مهم Midjourney:
  • شروع کار به روشی بسیار ساده
  • سرعت بالا در تولید تصاویر
  • کیفیت عالی
  • تولید ۴ تصویر با هر درخواست


۷. آشنایی با سایت هوش مصنوعی تصویر Dream Studio
Dream Studio که با نام «Stable Diffusion» نیز شناخته می‌شود یکی از محبوب‌ترین سایت های هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس است. این ابزار منبع باز، متون شما را در کمتر از چند ثانیه به تصاویر دقیق تبدیل می‌کند.

آدرس سایت Dream Studio (+)
علاوه بر این، Dream Studio می‌تواند با ترکیب کردن عکس‌های بارگذاری شده و توضیحات درخواست متنی شما، آثار هنری فوتورئالیستی نیز بسازد. سبک‌های مختلف دیگری از جمله نقاشی، مدل‌های سه‌بعدی و لوگو نیز برای استفاده در دسترس هستند.

قابلیت‌های مهم ابزار Dream Studio:

تولید عکس سریع
تولید چندین عکس با هر درخواست
نتایجی با کیفیت بالا
ارائه گزینه‌های سفارشی سازی برای ویرایش عکس‌ها
ارائه «API»
تجربه کار با ابزار تبدیل متن به عکس با هوش مصنوعی Dream Studio
این ربات زبان فارسی را به خوبی درک نمی‌کند و اگر درخواستی به این زبان بنویسید، فقط نتایجی را نشان می‌دهد که شباهتی به ایران دارند. سرعت تولید عکس با Dream Studio خیلی بالا نیست و بر اساس درخواست شما تفاوت پیدا می‌کند.

به علاوه تنها می‌توانید چند درخواست رایگان را در این سایت به تصویر تبدیل کنید و پس از آن نیاز به خرید اشتراک خواهید داشت. در آزمایشی، از هوش مصنوعی Dream Studio خواستیم تصویری از یک «گل آبی در حال فیلمبرداری از خود» را تولید کند که نتیجه بسیار عالی بود که یعنی این سایت برای تولید آثار هنری خلاقانه، کاربرد دارد. عکسی از یک مرد آسیایی را نیز از این سایت درخواست کردیم که در نهایت بسیار دقیق و عالی تولید شد.

۸. سایت هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس Craiyon


Craiyon که قبلا با عنوان «DALL-E mini» شناخته می‌شد، توسط محققان گوگل و « Hugging Face» توسعه پیدا کرده است. در این سایت با نوشتن درخواست متنی خود می‌توانید «۹» نتیجه تصویری منطبق را دریافت کنید.

آدرس سایت Craiyon (+)
مهم‌ترین نکته در کار با Craiyon این است که نیازی به ثبت‌نام و ساخت حساب کاربری ندارد. تنها کافی است نوشته را وارد کرده و روی دکمه مربوطه کلیک کنید.

قابلیت‌های مهم Craiyon:

  • سادگی استفاده
  • عدم نیاز به ثبت‌نام
  • تولید عکس‌های رایگان به صورت نامحدود
  • تولید ۹ عکس برای هر درخواست
  • تجربه کار با سایت هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس Craiyon


ربات Craiyon نیز مانند بسیاری از همکاران خود، درک درستی از زبان فارسی ندارد و نتایج دقیقی را با این زبان ارائه نمی‌دهد. سرعت تولید عکس در این سایت، با توجه به ارائه ۹ عکس متفاوت با هر درخواست، بسیار مناسب است. با این حال می‌توانید از گزینه مخصوص تولید سریع‌تر نیز کمک بگیرید.

در آزمایشات انجام شده، به نظر می‌رسد این سایت چندان در تولید تصاویر طبیعی مهارت ندارد. با این حال، چند سبک مختلف مانند نقاشی را نیز ارائه می‌دهد. در ادامه نتیجه یک درخواست خلاقانه تولید عکس «گل آبی در حال فیلم‌برداری از خود» و تصویر یک مرد آسیایی به کمک این ربات را می‌بینید.

هوش مصنوعی عکس

۹. آشنایی با سایت Deep Dream
Deep Dream یکی دیگر از ابزارهای عالی تبدیل متن به عکس با هوش مصنوعی است که مجموعه‌ای از ابزارهای هوشمند برای تولید محتوای بصری را ارائه می‌دهد.

آدرس سایت Deep Dream (+)
به کمک این ربات می‌توانید تصاویری طبیعی از روی درخواست‌ها خلق کرده، تصویری را به یک سبک نقاشی تبدیل کنید یا با استفاده از یک شبکه عصبی عمیق که با میلیون‌ها تصویر آموزش دیده، تصویری جدید بر اساس یک تصویر منبع بسازید.

قابلیت‌های مهم Deep dream:

سادگی کار با رابط کاربری
قابلیت تولید تصاویر طبیعی و انتراعی
ارائه سه مدل هوش مصنوعی مختلف
تجربه کار با هوش مصنوعی Deep Dream برای تبدیل متن به عکس
برای کار با این ربات باید درخواست‌های خود را به زبان انگلیسی بنویسید و زبان فارسی توسط آن پشیبانی نمی‌شود. در آزمایشات انجام شده، به این نتیجه رسیدیم که توانایی Deep Dream برای تولید عکسی خلاقانه با درخواست «تصویر یک گل آبی در حال فیلم‌برداری از خود»، چندان بالا نیست . با این حال می‌تواند تصاویری بسیار طبیعی از چهره انسان تولید کند که در ادامه می‌بینید.

۱۰. ابزار تبدیل متن به عکس هوش مصنوعی StarryAI


StarryAI یکی از انواع هوش مصنوعی برای تولید عکس است که به روشی خودکار تصاویر را به NFT تبدیل می‌کند. این ربات می‌تواند تصاویر را به کمک الگوریتم‌های یادگیری ماشین مورد بررسی قرار دهد و نیازی به دریافت ورودی از سمت کاربر ندارد.

آدرس سایت StarryAI (+)
یکی از بهترین مزایای StarryAI، ارائه مالکیت کامل اثر تولید شده، به کاربر است. به این شکل می‌توانید تمام عکس‌هایی که با این ابزار ساخته‌اید را با خیال راحت مورد استفاده قرار دهید.

قابلیت‌های مهم ابزار StarryAI:

سادگی کار با رابط کاربری
ارائه برنامه تولید عکس هوش مصنوعی برای ادیت عکس با گوشی‌ اندروید و ios
امکان استفاده برای تولید انواع NFT
قابلیت تولید عکس‌های طبیعی، انتزاعی و ادیت عکس محصول
تجربه کار با سایت هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس StarryAI
StarryAI سرعت چندان بالایی در تولید عکس ندارد اما چندین سبک مختلف مانند عکس طبیعی و نقاشی را ارائه می‌دهد و همچنین گزینه‌ای برای سفارشی سازی سبک را نیز پیشنهاد می‌کند. استفاده از دستورات فارسی برای کار با این ربات توصیه نمی‌شود، چون درک درستی از این زبان ندارد و در نهایت عکسی کاملا نامرتبط در خروحی تحویل خواهد داد.

در آزمایشات انجام شده، از این ربات خواستیم تصویری خلاقانه از یک «گل آبی در حال فیلم‌برداری از خود» را تولید کند. نتیجه، تصویر گلی آبی بود اما چندان خلاقیتی در آن به چشم نمی‌خورد. با این حال در مرحله بعدی درخواست کردیم عکسی طبیعی از یک مرد آسیایی تولید کند که نتیجه بسیار مناسبی در بر داشت. می‌توانید این دو نتیجه را در تصویر زیر با یکدیگر مقایسه کنید.

این ربات همچنین «۴» تصویر مختلف برای هر درخواست تولید می‌کند تا بتوانید بهترین گزینه را از بین آن‌ها برگزینید.

۱۱. معرفی سایت هوش مصنوع عکس Artbreeder
این ابزار با ترکیب مجدد چندین عکس و همچنین به کمک علم یادگیری ماشین، تصاویر جدید بسیار خلاقانه و منحصربه‌فرد تولید می‌کند.

شما می‌توانید از هوش مصنوعی Artbreeder برای تولید تصاویر منظره، شخصیت‌های انیمه، چهره و هر نوع عکس دیگری استفاده کنید. با این حال، کیفیت نهایی مانند بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی عالی نیست.

آدرس سایت Artbreeder (+)
این سایت همچنین هزاران تصویر مختلف را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و همچنین این امکان را فراهم می‌کند که آن‌ها را در قالب پوشه‌های مختلف مدیریت کرده یا با قالب‌های «JPG» و «PNG» دانلود کنید.

قابلیت‌های مهم ابزار Artbreeder:

امکان تولید انوع مخلتف عکس مانند انیمه و نقاشی
ترکیب تصاویر برای ساخت عکسی جدید
امکان مدیریت ساده‌تر آثار
تجربه کار با هوش مصنوعی Artbreeder
متاسفانه ربات هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس Artbreeder هم مانند بسیاری از ابزارهای دیگر در این زمینه، زبان فارسی را به خوبی درک نمی‌کند. با این حال، می‌توانید تصاویر موردنظر خود را در این سایت بارگذاری کرده و ترکیبی از آن‌ها بسازید.

در یک آزمایش از این ابزار خواستیم عکس یک «گل آبی در حال فیلم‌برداری از خود» را بسازد و در پروژه‌ای دیگر، یک عکس دریاچه، عکسی از چند گل آبی و تصویری از یک گل در حال فیلم‌برداری را روی سایت آپلود کردیم. نتیجه درخواست اول را در سمت چپ و نتیجه ترکیب عکس‌ها را در سمت راست تصویر زیر می‌بینید.

همان‌طور که می‌بینید، ربات درخواست متنی را بهتر درک کرده و در نتیجه عکسی بسیار دقیق‌تر تولید کرده است. با این حال، در نظر داشته باشید که در صورت بارگذاری تصاویر دقیق‌تر و بیشتر، احتمالا بتوانید در کار با ابزار ترکیب تصاویر نیز نتیجه خوبی به‌دست آورید.

۱۲. آشنایی با سایت هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس Photosonic


Photosonic ابزاری مبتنی بر اینترنت است که امکان تولید تصاویر طبیعی یا آثار هنری با نوشتن درخواست‌های متنی ساده را برای شما فراهم می‌کند.

آدرس سایت Photosonic (+)
این ابزار به کمک الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی همچنین به شما اجازه ویرایش کیفیت، نوع و سبک تصاویر تولیدی را نیز می‌دهد تا بتوانید پروژه‌های خود را بهتر کنترل کنید.

قابلیت‌های کلیدی ابزار Photosonic:

استفاده ساده و سریع
ارائه ۱۰ درخواست رایگان برای تولید عکس
ارائه حقوق کامل آثار تولید شده به کاربر
تجربه کار با هوش مصنوعی Photosonic
این ربات نیز زبان فارسی را به خوبی متوجه نمی‌شود. در کار با درخواست‌های خلاقانه کمی مشکل دارد و تصاویر دقیقی تولید نمی‌کند. به شکلی که گاهی اوقات نیاز است تا درخواست خود را مجددا تکرار کنید.

از طرفی، صفحه چت با ربات Photosonic بسیار بهم‌ریخته و نامرتب است و می‌تواند شما را بسیار گیج کند. به علاوه، نمی‌توانید تصاویر تولیدی را در اندازه بزرگ‌تر ببینید و دانلود کردن آن‌ها نیز فرایند پیچیده‌ای دارد.

در ادامه می‌توانید نتیجه درخواست خلاقانه و معمولی از این سایت را ببینید.

۱۳. سایت هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس Big Sleep
Big Sleep یکی دیگر از ابزارهای تولید تصویر از متن است که بر اساس پایتون ساخته شده و برای خلق تصاویر از شبکه‌های عصبی کمک می‌گیرد.

آدرس سایت Big Sleep (+)
توجه داشته باشید که این ابزار داخل گیت‌هاب قرار دارد و منبع‌باز است.

قابلیت‌های کلیدی Big Sleep:

استفاده به صورت رایگان
قابلیت تولید تصاویر بسیار عالی
گزینه‌ای برای تولید تصاویر با وضوح ۱۰۲۴ در ۱۰۲۴ پیکسل


۱۴. تبدیل متن به عکس با هوش مصنوعی Jasper Art
Jasper Art که توسط «Jasper AI» توسعه پیدا کرده است، به عنوان اولین ربات تولید عکس بر پایه «DALL-E 2» شناخته می‌شود.

آدرس سایت Jasper Art (+)
کار با این ابزار ساده است و هنرمندان مختلف، تولیدکنندگان و موسساتی که نیاز به تصاویر سفارشی دارند، بهترین بهره را از کار با Jasper Art خواهند برد. به علاوه این سایت برای طراحان گرافیک، نویسندگان، هنرمندان آثار دیجیتال و افراد خلاق نیز گزینه‌ای بسیار عالی محسوب می‌شود.

قابلیت‌های کلیدی Jasper Art:

امکان تولید بی‌نهایت عکس منحصربه‌فرد
عدم افزودن واترمارک روی تصاویر
ارائه سبک‌های مختلف
خلق «۴» تصویر به‌طور همزمان
۱۵. هوش مصنوعی تولید عکس Dall-E 2
Dall-E 2 به عنوان یکی دیگر از تولیدات هوش مصنوعی «Open AI»، نسخه پیشرفته‌تر Dall-E است. این نسخه جدید می‌تواند تصاویری با کیفیت چهار برابر بهتر تولید کند که وضوح بیشتری نیز نسبت به خروجی‌های Dall-E قدیمی دارند.

آدرس سایت Dall-E 2 (+)
Dall-E 2 با استفاده از ویژگی‌های پیشرفته «Outpainting» برای گسترش تصاویر فراتر از بوم اصلی و «Inpainting»‌ برای ویرایش طبیعی تصاویر با استفاده از درخواست‌های متنی، ایده تولید عکس با هوش مصنوعی را به سطح بالاتری می‌برد. به همین دلیل نیز بدون شک یکی از بهترین ابزارهای تبدیل متن به عکس با هوش مصنوعی محسوب می‌شود.

قابلیت‌های کلیدی Dall-E 2:

ارائه تصاویر بدون کپی رایت
امکان ادیت عکس با هوش مصنوعی
سرعت بالای تولید عکس
کیفیت بالا
۱۶. هوش مصنوعی Synthesys X برای تولید عکس
ربات Synthesys X به عنوان افزونه کروم کار می‌کند و به کمک آن می‌توانید نسخه جدیدی از تمام عکس‌های موجود در مرورگر خود بسازید. کافی است تصویر مربوطه را پیدا کنید، سپس تمام امور را به این هوش مصنوعی بسپارید.

آدرس سایت Synthesys X (+)
Synthesys X درواقع الگوها و عناصر موجود در تصویر مربوطه را بررسی کرده و عکس جدیدی مشابه با آن می‌سازد. در این سایت می‌توانید از یک دوره آزمایشی رایگان استفاده کنید اما پس از آن برای کار با ربات باید ثبت‌نام کرده و هزینه بدهید.

قابلیت‌های کلیدی Synthesys X:

امکان تولید ۵۰ عکس رایگان در ماه
قابلیت دسترسی به جوامع خصوصی مانند گروه‌های فیسبوک
خلق انواع مختلف از یک عکس
امکان تولید دو عکس با یک کلیک


۱۷. تبدیل متن به عکس با هوش مصنوعی Pixray


Pixray یک ابزار همه جانبه تبدیل متن به عکس است که علاوه بر ارائه API تخصصی، روی مرورگر هم کار می‌کند و برنامه مخصوصی برای کامپیوتر نیز دارد.

آدرس سایت Pixray (+)
از معایب Pixray می‌شود به رابط کاربری پیچیده آن اشاره کرد که کار با آن را برای کاربران بدون تجربه، سخت می‌کند. این درحالی است که اگر با گیت‌هاب کار می‌کنید و محیط این سایت را می‌شناسید از کار با Pixray نیز لذت خواهید برد.

در این سایت همچنین دوره کوتاهی برای آزمایش قابلیت‌های سایت وجود دارد که برای استفاده از آن باید وارد حساب کاربری گیبت‌هاب خود شوید یا حساب جدیدی بسازید.

قابلیت‌های کلیدی Pixray:

تولید آثار هنری پیکسلی
امکان تولید تصاویر GAN
ارائه فیلترهای مختلف
امکان شخصی سازی کردن کیفیت تصاویر
تجربه کار با هوش مصنوعی تولید عکس Pixary
این ربات با زبان فارسی کار نمی‌کند، کند است و در نهایت تصاویری ارائه می‌دهد که دقیق نیستند. بهتر است درخواست‌های متنی خود را تا حد امکان ساده، همراه با جزئیات ضروری و دقیق بنویسید تا بهترین نتیجه نشان داده شود.

۱۸. معرفی ابزار رایگان Images.ai برای تولید عکس از متن
Images.ai ابزاری کاملا رایگان برای تبدیل متن به عکس با هوش مصنوعی است که با استفاده از فناوری Stable Diffusion، تصاویری بسیار عالی تولید می‌کند.

آدرس سایت Images.ai (+)
نکته مهم این است که برای استفاده از این ابزار نیازی به ثبت‌نام و ساخت حساب کاربری ندارید. کافی است وارد سایت شوید، اندازه عکس را برگزینید و سپس درخواست متنی را بنویسید و دکمه «Brew» را بزنید.

قابلیت‌های کلیدی Images.ai:

  • رابط کاربری ساده
  • عدم نیاز به ثبت‌نام
  • تولید طنزهای تصویری
  • ارائه نمایشگاه از آثار کاربران دیگر
  • تجربه کار با سایت هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس Images.ai


Images.ai نیز از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند، اما رایگان است و در کمترین زمان، تصاویری با کیفیت بسیار عالی ارائه می‌دهد. هرچند این ربات نیز در تولید عکس‌های خلاقانه کمی ناشیانه عمل می‌کند و نتایج خوبی ارائه نخواهد داد. در ادامه نتیجه درخواست برای عکس «یک گل آبی در کنار رودخانه» و تصویر یک «مرد آسیایی خندان» با این ابزار را می‌بینید.

۱۹. هوش مصنوعی تولید عکس رایگان Stable Diffusion


Stable Diffusion به عنوان ابزاری کاملا رایگان، بر اساس درخواست متنی شما، تصاویری منحصربه‌فرد خلق می‌کند.

Stable Diffusion یک مدل هوش مصنوعی تبدیل عکس به عکس و متن به عکس است که تنها در چند ثانیه، عکس‌های واقعی می‌سازد. یعنی در این سایت می‌توانید از درخواست‌های متنی یا حتی تصاویر دیگر برای تولید عکس جدید استفاده کنید.

آدرس سایت Stable Diffusion (+)
قابلیت‌های کلیدی Stable Diffusion:

تولید تصاویر باکیفیت در مدت زمان کوتاه
عدم نیاز به دریافت اطلاعات شخصی
ارائه کتابخانه‌ای از درخواست‌های مختلف
تولید تصاویر واقعی
۲۰. ابزار هوش مصنوعی تولدی عکس Runway
Runway یکی از ابزارهای هوش مصنوعی است که می‌تواند از «هیچ» نیز عکسی تولید کند. به علاوه امکان ویرایش عکس‌های تولید شده را به شما می‌دهد و قابلیت همکاری کاربران مختلف به صورت یکجا را فراهم می‌کند.

آدرس سایت Runway (+)
سایر ویژگی‌های این ابزار شامل قابلیت تبدیل تصویر به تصویر، تولید تصاویر بی‌نهایت، تبدیل عکس به نقاشی و قاب‌بندی هستند.

قابلیت‌های کلیدی Runway:

  • تبدیل تصویر به نقاشی
  • تبدیل تصویر به تصویر
  • تبدیل متن به تصویر
  • تبدیل متن و تصویر به فیلم


۲۱. سایت هوش مصنوعی DeepAI برای تولید عکس


این ابزار بر پایه هوش مصنوعی «Stable DIffusion» کار می‌کند و توانایی تولید عکس از روی درخواست‌های متنی مخلتف را دارد.

آدرس سایت DeepAI (+)
استفاده از DeepAI رایگان نیست و نیاز به ثبت‌نام و پرداخت هزینه دارد. این ابزار همچنین یک API ارائه می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید در هر برنامه دیگری نیز قابلیت تبدیل متن به عکس با هوش مصنوعی را داشته باشید.

با این حال ممکن است کیفیت تصاویر این سایت به اندازه سایر رقبا عالی نباشد.
قابلیت‌های کلیدی DeepAI:

  • سادگی استفاده
  • ارائه API
  • تولید عکس‌های هوش مصنوعی منحصربه‌فرد

هوش مصنوعی عکس
سخن پایانی
در این مقاله iran-brain از به بررسی بهترین سایت های هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس پرداختیم. گزینه‌هایی که در این فهرست دیدید، با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی پیشرفته، درخواست‌های متنی شما را به تصاویر متناظر تبدیل می‌کنند. تلاش کردیم هریک از این ابزارها را تا حد مناسبی بررسی کنیم و نتیجه نهایی را با شما به اشتراک گذاشتیم.

با اینکه هر کدام از گزینه‌های فهرست این مقاله، ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خود را دارند، اما تمام ‌آن‌ها در تولید تصویر از روی متن به خوبی عمل می‌کنند. برای پیدا کردن بهترین گزینه، می‌توانید علاوه بر بررسی قسمت «تجربه کار»، از طریق لینک فراهم شده، وارد سایت شوید و قابلیت‌های هوش مصنوعی عکس آن را امتحان کنید.



نظرات

برای ثبت نظر لطفا وارد حساب کاربری شوید

ورود / ثبت نام