//
Card image cap

آشنایی با مدل هوش مصنوعی Claude 2.1: دقیق‌تر و کاربردی‌تر از نسخه‌های قبلی [تماشا کنید]

در زمینه هوش مصنوعی، Claude 2.1 از شرکت Anthropic به‌عنوان یک چت‌بات پیشرفته با دقت، صداقت، و قابلیت‌های فنی بیشتر معرفی شده است. این اعلان همزمان با اتفاقات غافلگیرکننده در شرکت OpenAI رخ داده است، که بعد از برکناری "سم آلتمن" و بازگشت او، با شرایط عجیبی روبه‌رو شده است.

به گفته وبلاگ Anthropic، Claude 2.1 بهبود چشمگیری در دقت و قابلیت‌های فنی خود داشته است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جدید این چت‌بات، قابلیت هم‌زمان پردازش 200 هزار توکن برای کاربران پولی است. این قابلیت به Claude این امکان را می‌دهد که اسناد با حداکثر 150 هزار کلمه یا 500 صفحه را پردازش کند. با این امکانات، تجزیه‌و‌تحلیل کامل پایگاه کد، گزارش‌های مالی طولانی، مقالات تحقیقاتی و سایر اسناد پیچیده در Claude 2.1 به‌سادگی انجام می‌شود.

یکی از نکات جالب Claude 2.1 پیشرفت در خلاصه‌سازی و درک اسناد طولانی و پیچیده است. در آزمایش‌های Anthropic، پاسخ‌های نادرست این مدل 30 درصد کاهش یافته و نتایج نادرست آن درباره اسناد 3 تا 4 برابر کمتر شده است. همچنین، ادعا شده است که میزان اشتباهات Claude 2.1 نصف شده است و این چت‌بات می‌تواند به انجام کارهایی مانند جستجو در وب یا استفاده از ماشین‌حساب بپردازد.

Anthropic همچنین امکان استفاده از ابزارها را به Claude افزوده است، که به کاربران این امکان را می‌دهد که ابزارهای API را به چت‌بات متصل کنند و Claude به عنوان یک هوش مصنوعی بهترین ابزار برای نیازهای آن‌ها را انتخاب کند.

انتشار Claude 2.1 ممکن است رقابت در حوزه هوش مصنوعی را تشدید کند. همچنین، این اطلاع رسانی در زمانی صورت گرفته است که بزرگترین رقیب Anthropic، یعنی OpenAI، با وضعیت آشفته روبه‌رو است. در این میان، OpenAI امروز امکان ثبت‌نام بدون نیاز به شماره موبایل را برای ChatGPT فراهم کرده است.

 



نظرات

برای ثبت نظر لطفا وارد حساب کاربری شوید

ورود / ثبت نام